Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Wymiana łożysk wału:)

Dodane przez Pro_Stunt dnia 24-03-2011 20:52
#1

Siemanko:) Szukalem takiego tematu na forum i nie ma. A chodzi konkretnie o wymiane łożysk wału. Interesuje mnie to dlatego ze nie bede komuś bulił wielkiej kasy skoro mozna zrobić to samemu, narzędzia, troche sprytu i juz. I kasa w kieszeni.
A więc chodzi o to zeby powiedzieć jak to powinno wyglądać, od czego zacząć i na czym skończyć, na co uważać przy rozpoławianiu silnika itd.
I nie interesują mnie wypowiedzi typu" idz do serwisu, albo do jakiegoś mechanika bo jak chcesz mieć dobrze zrobione to niech zrobi to fachowiec". Najlepiej zeby bylo szczególowo opisane, bo sam chce sie za to zabrać i szczegółowy opis moze pomóc. Pzdr.

Dodane przez cacek14 dnia 24-03-2011 20:56
#2

Wyciagasz silnik z katanki. Wyciągasz gaźnik króciec itd. przełożenia w spokoju zostawiasz. Odkręcasz cylek głowice itd. Potem zabbierasz sie za waria itd...
Potem magneto itd. tu musisz mieć specjalny klucz do magneta bo tak to bd ciężko.
Zdejmujesz wszystko dostajesz sie do wszystkiego blok masz w połowie.
Wyciągasz wał. Zdejmujesz uszczelniacze łożyska i wio zakłądasz nowe i robisz tak jak wcześniej wszystko do kupy składasz i tyle ;)

Dodane przez Pro_Stunt dnia 24-03-2011 21:00
#3

No oki. Ale jak odkręce magneto potem wario. To łatwo jest rozpołowić silnik? i czy potem trzeba dawać jakaś uszczelke pomiedzy rozpolowiony silnik przy skręcaniu do kupy?
Jak wyjme zimeringi, to potem moge je zalożyć spowrotem czy bedą one juz nie dobre?

Dodane przez Aroni dnia 24-03-2011 21:32
#4

Uszczelka jest zalecana, o ile nie konieczna. Silnik może ciężko się rozpoławiać, to weź młotek gumowy, albo zwykły i kawałek drewna i go postukaj tam przy jakichś wypukleniach, co się rozejdzie. Uszczelniacze raczej wypadało by wymienić na nowe.

Dodane przez Pro_Stunt dnia 25-03-2011 14:10
#5

a uszczelke pomiedzy rozpołowiny śilnik moge zrobić swoją z tektury? tzn czy ona bedzie tak samo dobra jak kupna. i czy uszczelniacze mogą być stare, bo w tym sktuerze byl wymieniany wał w maju zeszlego roku przez mechanika, wiec mysle ze te uszczelniacze są nowe.
a i jak mowicie uszczelniacze, to macie na myśli zimeringi? tak?

Dodane przez cacek14 dnia 25-03-2011 14:33
#6

Są uszczelniacze i simmeringi. Jedno i drugie to nie to samo. Uszczelniacz to guma i w środku sprężynka.
Co do uszczelki to można robić bo sa arkusze potem sylikonem dla pewności lekko. Ja tak zrobiłem. :P
Jak miałes wymieniane to sie nie bój. Chyba że źle zdejmiesz i uszczelniacze padną te sprężynki itd.
Jak stoisz tyłem do katany to po prawej stronie masz śruby za kołem by silnik na pół pierdyknąć :D

Dodane przez Pro_Stunt dnia 25-03-2011 20:38
#7

A magneto da sie odkręcić kluczem pneumatycznym?? i czy jego ściągnięci jest bardzo trudne?

Dodane przez cacek14 dnia 25-03-2011 20:40
#8

wsadź bolca by przyblokować i powinno iść wtedy

Dodane przez Pro_Stunt dnia 25-03-2011 20:45
#9

A co z zdjęciem magneta? bo na jakimś forum czytalem i tam cudowali z jakimiś ściągaczami bo ponoć bardzo cięzko schodzi; /

Dodane przez cacek14 dnia 25-03-2011 20:49
#10

Ale pneumatykiem jak zablokujesz to puści potem bd musiał to jakoś wyciągnąć nie masz ściągacza to porób se haczyki czy cuś i wtedy kombinuj. A najlepiej to pozdejmuj co możesz zobacz to i wtedy kombinuj bo tak to sie nie opyla wgl pisać. Ja jakoś sam se rade dałem bez nie wiadomo jakich narzedzi.

Dodane przez k4t4n4 dnia 25-03-2011 20:53
#11

siemano kiedys własnie szukałem tez czegos takiego na necie i znalazłem to:
cz1.
http://www.youtub...r_embedded
cz2.
http://www.youtub...Ms0g1pWWok

mam nadzieje ze pomogłem ;D

Dodane przez Pro_Stunt dnia 27-03-2011 03:53
#12

No i lipa.. do poźna probowalem sciągnać magneto i nie udalo mi sie;/;/ w jaki sposob mozna to sciągnać
???