Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl
Nawigacja
Menu
Strona główna
Regulamin
Forum
Szukaj
Wspomogli Nas
Suzuki Katana AY WR
Dane techniczne
Galeria
Download
Artykuły
Filmiki
Aktualnie online
Gości online: 10

Użytkowników online: 0


Wszystkich userów: 2,210
Najnowszy użytkownik: SZYMEK
Ostatnio Widziani
Dexios32 tygodni
MACHoo33 tygodni
Aroni48 tygodni
cineklab50 tygodni
adamek211453 tygodni
dawidzio2868 tygodni
KACPERBA1900116 tygodni
wydrus151 tygodni
valavme159 tygodni
Kamil186 tygodni
pawel57196 tygodni
Dandusiek201 tygodni
Daniez204 tygodni
ďťż
Przetłumacz stronę

Ostatnie artykuły
Jak zrobić badlooka
Co zrobić by nasz sk...
Filtr powietrza - wy...
Ditech na gaźnik
Malowanie amortyzatora
Ostatnio dodano

patriko0202

patriko0202

adamek2114

UrbanDefence
ZOBACZ OFERTY
FACEBOOK
FB
Wymiana przełożeń
Wymiana przełożeń w skuterze, a dokładniej w Suzuki Katanie. Do wymiany przełożeń jesteśmy zmuszeni gdyż nasze samurajskie wozidełka są na nich blokowane. Katany blokowane są na przełożeniach pierwotnych jak i wtórnych. Pokaże wam jak wymieniać przełożenia wtórne – analogicznie wymienia się przełożenia pierwotne. Potrzebne nam są następujące przedmioty w moim przypadku:
- przełożenia wtórne (secondary) Polini 20/61
- Olej przekładniowy Shell Advance Gear EP 80W
- klucze nasadowe (do odkręcenia koła i wydechu)
- klucz imbusowy do odkręcenia pokrywy przełożeń
- jakieś dłutko z rączką do stukania młotkiem
- młotek
- kij do zablokowania koła
- słoik na stary olej Tak wyglądała paczka jaką dostałem od firmy Mieloch Motocykle



Bierzemy się do roboty. Po kolei musimy wykonać następujące czynności:
1. Odkręcić wydech
2. Odkręcić koło
3. Spuścić stary olej z przełożeń
4. Odkręcić pokrywę przełożeń
5. Wyciągnąć stare przełożenia
6. Wymienić przełożenia na prasie hydraulicznej
7. Zamontować nowe przełożenia
8. Zakręcić dekiel od przełożeń
9. Zalać olej
10. Założyć koło
11. Założyć wydech
12. Rozkoszować się znacznie lepszymi osiągami
Więc odkręcamy wydech, początkowo poluźniając tylko śruby od mocowania (nie odkręcać całkowicie)



następnie odkręcamy śruby od cylindra i po podkręceniu tych śrub możemy całkowicie odkręcić śruby od mocowania wydechu. Ukazuje na się taki widok:



Po odkręceniu wydechu możemy odkręcić koło, więc bierzemy nasadowy klucz 25 i kij do zablokowania koła i odkręcamy nakrętkę, ścigamy koło i widzimy dekiel przełożeń:



Następnie musimy spuścić stary olej za pomocą śruby spustowej która znajduje się po stronie wariatora i sprzęgła. Podstawiamy słoik pod śrubę spustowa i odkręcamy ja, czekamy aż cały olej spłynie. Można pomagać sobie przechylają skuter.



Później czeka nas odkręcenie dekla przekładni a dokładniej 9 śrub imbusowych. Po odkręceniu śrub może wylecieć jeszcze troszkę oleju… Pokrywa czasami może dość trudno schodzić więc pomagamy sobie dłutkiem i młotkiem pukając w takie wypustki w deklu przekładni:



Po odkręceniu dekla ukaże się nam taki widok:



Wyciągamy stare przełożenia, wycieramy je od oleju i zanosimy stare i nowe do kogoś kto ma prasę hydrauliczną w moim przypadku do sąsiada.



Po zmianie przełożeń możemy przystąpić do ich założenia. Tak powinny wyglądać po założeniu zmienione przełożenia:



Po założeniu zakręcamy dobrze dekiel przekładni i analogicznie powtarzamy te same ruchy w odwrotnym kierunki czyli zakładamy koło, wydech i zalewamy olej (można to zrobić przed założeniem wydechy czy koła nie ma różnicy jak komu wygodniej). Olej wlewałem przez lejek aż do wypełnienia po korek wlewowy:



Robiłem to tak że wlewałem olej do przełożeń (skuter pochylony) i co każdy „lejek oleju” stawiałem skuter prosto i chwilkę czekałem aż olej spłynie ze ścianek i za którymś razem wycieknie wam troszkę oleju, ale przynajmniej macie pewność ze oleju jest idealna ilość. Po wymienia przełożeń wtórnych Polini 20/60 moja Katana w której miałem zamontowany wydech Yasuni Z osiągała 80 km/h na prostej i 90-95 km/h z górki, gdzie na samym wydechu Yasuni Z v-max wynosił 75 km/h. Po wymianie przełożeń musiałem założyć troszkę lżejsze rolki i twardsze sprężynki sprzęgła, skuter troszkę stracił na mocy i gorzej jeździ się w 2 osoby, gdyż czuć troszkę brak mocy. Nieco później skusiłem się na wymianę przełożeń pierwotnych Malossi 15/40 i jest bardzo zadowolony ponieważ nić nie straciłem na v-maxie a zyskałem na przyspieszeniu jak i na mocy skuterka.

Nadesłał: EVOVIII
Komentarze
#11 | straszak2 dnia październik 12 2007 23:12:25
a masz tylko tlumik sportowy a mam pytanie czy masz plastiki boczne z nowej katany czy ze starej napisz jak zrobiles przod bo bede chyba to samo robil albo jak ci si enie chce to wyslij mi kilka fotek na gg
#12 | wander dnia październik 12 2007 23:14:23
ale chyba prędkości nie przelicza się kiedy jedziesz scootem z górki tylko jaką osiąga na prostej. Jeśli liczycie z górki to może i macie racjęWink Ale czytając ze zrozumieniem artykuł nie macie podanych prędkości z górki przed założeniem przełożeńPfftWink
#13 | tomala-3 dnia październik 13 2007 09:12:39
Nie lepiej po prostu wymienić motorower na motocykl? Przecież koszty są ogromne nikt Wam tego później nie odda przy sprzedaży skutera..?.
#14 | EVOVIII dnia październik 13 2007 11:52:49
Seria na prostej szła 60, z wydechem Yasuni Z 70, z wymianą przełożeń 85-90. To nie jest 5 km/h. Straszak2 mam wszystko od nowej Katany oprócz spojlera i licznika. Koła też od nowej, boczne plastiki od nowej, siedzenie od nowej, z przodu trzeba przeobić mocwanie bo haczy lampa i nie mozna przykręcić tej środkowej śruby w przodu, i boczne mocowanie trzeba podniesć i wydłużyć. Fotki moge któegoś dnia zrobić (niechce mi sie rozkręcać)
#15 | straszak2 dnia październik 13 2007 18:19:05
ok a wiesz moze jak zalozyc kier od bmx
#16 | straszak2 dnia październik 13 2007 19:29:12
tzn nie od bmx tylko typu bmx
#17 | pawel dnia listopad 18 2007 14:27:07
Ja mam katane chłodzoną powietrzem z 98 wymieniłem na sportowe: cylinder malossi sport 70, gaźnik 17,5, wydech yasuniR,gazbox dopler, wario malossi multivar, sprężyna centralna +22%, płytki membrany malossi carbon, pasek polini race i leci mi 95Frown to znaczy że jak bym wymienił przekładnie na malossi15/40 to leciała by ok 119?Smile
#18 | pawel dnia listopad 18 2007 15:13:46
aha i przełożenia polini20/61
#19 | Daniez dnia listopad 18 2007 15:29:52
Nom spokojnie. Masz taki TUN i jeszcze przełożeń nie pozmieniałeś ŻAL Cool
#20 | pawel dnia listopad 19 2007 14:12:10
już zamówiłem przełożenia polini20/61 ale na te drugie narazie nie mam kasy jak sądzicie ile będzie leciała moja katanka i czy rolki będę musiał wymienić na lżejsze bo mam 7,0g ciężkie moim zdaniemSmile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ankieta
Jaką wersje katany posiadasz?





Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

07/05/2023 22:25
Z sentymentu zaglądam co kilka lat, ale cóż tu więcej robić, niż powspominać Wink

09/04/2023 13:17
Szkoda, że te forum tak ucichło, a nowych użytkowników nie ma Sad

10/10/2021 09:42
Kolejne odwiedziny forum po długim czasie, wszystkie Katanki już po złomach czy co ? Grin Ja się za swoją chyba zabieram od nowa.

24/08/2021 12:17
Jak dawno mnie tu nie było xd

11/05/2021 21:02
taaak Smile

26/03/2021 16:02
Witam witam, uczęszcza ktoś tu jeszcze? Smile

22/09/2020 08:52
... dawno leży

22/09/2020 08:52
Też mi się zebrało na sentyment... Podziwiam Kamil, że dalej utrzymujesz domenę ;] W sumie trochę wiedzy o tych skuterkach tutaj jest, pytanie jak długo będą ludzie z tego korzystać, bo produkcja już

17/06/2020 12:24
A ja mam wciąż katane I śmigam nią do pracy.

17/05/2020 10:53
Pozdrawiam starą ekipe !! Kupiłem katane na dojazdy do pracy i zajrzałem tutaj z ciekawości. Byłem kiedyś moderatorem na tym forum Grin Rejestracja w 2007 roku Cool

Statystyki