Can't open file: 'fusion_forum_observer.MYI'. (errno: 145)Can't open file: 'fusion_forum_observer.MYI'. (errno: 145) Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl - Forum dyskusyjne: [ART] Montaz Cylidra AC
Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl
Nawigacja
Menu
Strona główna
Regulamin
Forum
Szukaj
Wspomogli Nas
Suzuki Katana AY WR
Dane techniczne
Galeria
Download
Artykuły
Filmiki
Aktualnie online
Gości online: 7

Użytkowników online: 0


Wszystkich userów: 2,210
Najnowszy użytkownik: SZYMEK
Ostatnio Widziani
Dexios29 tygodni
MACHoo30 tygodni
Aroni45 tygodni
cineklab47 tygodni
adamek211450 tygodni
dawidzio2866 tygodni
KACPERBA1900114 tygodni
wydrus149 tygodni
valavme157 tygodni
Kamil183 tygodni
pawel57193 tygodni
Dandusiek199 tygodni
Daniez201 tygodni
ďťż
Przetłumacz stronę

Ostatnie artykuły
Jak zrobić badlooka
Co zrobić by nasz sk...
Filtr powietrza - wy...
Ditech na gaźnik
Malowanie amortyzatora
Ostatnio dodano

patriko0202

patriko0202

adamek2114

UrbanDefence
ZOBACZ OFERTY
FACEBOOK
FB
Zobacz temat
 Drukuj temat
[ART] Montaz Cylidra AC
Pietras
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 19-07-2009 14:21
Awatar


Mechanik


Postów: 1947
Data rejestracji: 04.06.08
Pomógł: 41
Skąd: Częstochowa


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Montaż Cylindra Morini AC Żeliwo.


Witam . W tym Artykule mam zamiar przybliżyć wam czynność wymiany cylindra.Jak każdy wie
jest to bardzo ważny element każdego motocykla. Wymiana cylindra nie należy do najłatwiejszych czynności dlatego ten artykuł.

Podstawową sprawą jest zakup nowego cylindra lub przygotowanie starego do założenia.

Pierwszą czynnością jaka musimy wykonać to odkręcenie całego silniku z ramy. Musimy pamiętać o odłączeniu hamulca , benzyny , oleju,linki gazu, i przewodów. Po tych zabiegach odkręcamy amortyzator od silniku a następnie odkręcamy silnik od wahacza czyli główną śrubę trzymająca silnik.
p1.bikepics.com/pics/2009/05/24/bikepics-1676799-800.jpg
p1.bikepics.com/pics/2009/04/25/bikepics-1646055-800.jpg


Kiedy silnik jest osobno z ramą możemy zająć się jego dokładnym czyszczeniem . Do tego celu najlepszym narzędziem będzie pędzelek i benzyna ekstrakcyjna pod ciśnieniem.Najpierw jednak odkręcamy wydech od cylindra i od silnika. Następnie odkręcamy wszystkie osłony cylindra tak samo jak i wiatrak chłodzący cylinder. Silnik trzeba umyć dokładnie z każdego rodzaju smarów, kurzu, brudy.Musimy pamiętać że czystość to bardzo ważna rzecz .

p1.bikepics.com/pics/2009/04/25/bikepics-1646057-800.jpg
p1.bikepics.com/pics/2009/04/25/bikepics-1646055-800.jpg

Kiedy silnik jest już czysty możemy zabrać się za demontaż cylindra. Pierwszą rzeczą jest odkręcenie głowicy . Trzyma się ona na 4 nakrętkach na klucz "10" kolejność odkręcania może być przypadkowa.Kiedy ściągniemy głowice ujrzymy tłok, Następnie staramy się wyciągnąć cylinder kiedy to zrobimy ujrzymy korowód i wspomniany wcześniej tłok.

p1.bikepics.com/pics/2009/06/19/bikepics-1702792-800.jpg

Jak już pozbędziemy się cylindra możemy zabrać się za demontaż tłoka z korbowodu. Musimy najpierw wyciągnąć zabezpieczenia stworzenia.Robimy to za pomocą kombinerek (szczypcy}
Kiedy już się ich pozbędziemy mamy do wyciągnięcia sam stworzeń który nie schodzi wcale tak prosto jakby mogło się to wydawać.Nie można tego robić na siłę gdyż można wygiąć korbowód
najlepiej jest na chwile założyć Cylinder tak abyśmy mieli dostęp do stworzenia i za pomocą śruby/prętu mniejszej niż 10 mm wybić z lekką siła stworzeń.

Przez cały ten okres musimy dbać o to by nić nie wpadło do skrzyni korbowej !

p1.bikepics.com/pics/2009/05/30/bikepics-1682782-800.jpg
p1.bikepics.com/pics/2009/05/30/bikepics-1682779-800.jpg

Teraz gdy już wszystko jest ściągnięte możemy się zabrać za oględziny . Pierwsza rzeczą jest sprawdzenie luzów na korbowodzie , nie mogą być one za duże. Polecam też oglądnięcia stanu łożysk na wale szkoda kasy na nowy cyl który może pójść na złom przez wyrobione łożyska.Jeśli stan będzie odpowiedni możemy dla pewności wypłukać skrzynie korbową benzyna ekstrakcyjną.

p1.bikepics.com/pics/2009/05/30/bikepics-1682777-800.jpg

Następną rzeczą będzie montaż pierścienie na tłok.Ważną rzeczą jest by nie robić tego na siłę i się skupić. Każde złe rozgięcie pierścienie może spowodować pęknięcie. Należy przed tą czynnością należy nasmarować miejsca na pierścienie olejem który mamy w mieszance.
Następnie zakładamy pierwszy pierścień niżej od denka tłoku , pierścienie zakładamy od góry.
Ważne by nie porysować przy tym tłoku.

Jest wiele sposobów na montowanie tłoku i cylindra ja opisze jedną z nich.
Ale ważna rzeczą jest aby cylinder porządnie umyć w benzynie ekstrakcyjnej i lekko nasmarować olejem z mieszanki. Tak samo postąpić z tłokiem.

Kiedy już tłok jest przygotowany do założenia wkładamy go w cylinder pamiętaj o ułożeniu pierścieni tak aby były na właściwym miejscu i żeby nie wyszły z zamku.
Nie jest to proste najlepiej gdy robimy to w 2 osoby wtedy trzeba dociskać pierścień do rowku żeby można było włożyć go w cylinder pierścienie bardzo sprężynują trzeba uważać.
Następnie z jednej strony tłoku wkładamy nowe zabezpieczenie stworzenia.
Pamiętajcie cały czas o tym że strzałka na denku tłoku musi być skierowana w stronę okna wydechowego.

Kiedy już uporamy się z tłokiem możemy przejść do następnego korku którym będzie umieszczenie tłoka z cylindrem na szpilkach , lecz wcześniej musimy założyć nowa uszczelkę
kiedy to już zrobimy wkładamy cylinder na szpilki tak abyśmy mieli miejsce na włożenie stworzenia i łożyska igiełkowego. Tak samo jak wyjmowanie i wkładanie stworzenia nie jest prosta sprawą trzeba użyć trochę siły ale nie za dużo żeby nie uszkodzić tłoku łożyska i korbowodu.
Jeśli już damy rade z włożeniem stworzenia następną czynnością jest założenia zabezpieczenia stworzenia musimy temu poświecić trochę czasu jest to bardzo ważna rzecz. Kiedy założymy zabezpieczenie najlepiej jest trochę dać w nie oleju i poruszać kombinerkami.

Kiedy już założymy tłok na korbowód i zabezpieczymy go możemy wsunąć do końca cylinder na szpilki następnie nasuwamy na szpilki uszczelkę najczęściej jest ona aluminiowa (AC). Potem wkładamy głowice i dociskamy do cylindra. Następną czynnością jest zakręcenie głowicy. Przydatną rzeczą jest klucz dynamometryczny który pozwoli nam na dobranie odpowiedniej siły . Która musi wynosić 1,5 kg. 15 jednostek.Kiedy już zakręcimy głowice możemy przystąpić do zakręcania wydechu. Kiedy to uczynimy można już zakładać plastiki osłaniające cylinder jak i wiatrak.Następnie nie pozostaje nam nic innego jak montaż silnika w ramie. W odwrotnej kolejności co do jego demontażu. Na końcu możemy sprawdzić jeszcze ciśnienie w naszym nowym cylindrze ;] powinno wynosić około 10 atmosfer.

p1.bikepics.com/pics/2009/06/19/bikepics-1702787-800.jpg

p1.bikepics.com/pics/2009/06/19/bikepics-1702776-800.jpg

Każdy producent zaleca inną metodę docierania , przed każdym założeniem cylindra trzeba przeczytać dokładnie ulotkę dołączona z cylindrem. Jeżeli docieramy cylinder warto dolewać 1-2 nakrętki oleju na pełny bak dla lepszego smarowania.

Kiedy już silnik jest w ramie a osprzęt podłączony możemy zabrać się za rozruch naszej maszyny. Na początku ważna rzeczą jest by nasz silnik pochodził 30 min na wolnych obrotach robiąc co 10 min 5 min przerwy. Na nowy cylinder działa duża siła tarcia nowego tłoku i pierścienie przez co temperatura bardzo szybko wzrasta, dlatego te przerwy.

PietrasShock

www.suzuki-katana.pl
Edytowane przez Pietras dnia 10-10-2009 11:28
 
www-suzuki-katana.pl
Jajecko_
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 19-07-2009 14:48
Awatar


Znawca


Postów: 931
Data rejestracji: 12.11.08
Pomógł: 26
Skąd: Skierniewice


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
po to żeby było łatwiej zamontować cylek
Pietras szkoda ze nie masz LC ;(
SUZUKI KATANA Ay50WR K2 2002r






img.userbars.pl/153/30579.gif
 
Daniez
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 19-07-2009 14:48
Awatar


Znawca


Postów: 1184
Data rejestracji: 30.08.07
Pomógł: 13
Skąd: Węgorzewo (MAZURY)


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Artykuł pełny kozakGrin Dzięki również z mojej strony... na pewno zmniejszy to liczbę tematów z tym zagadnieniemWink

P.S Przesiedziałem 15min żeby przetłumaczyć ten art. (dobrze ze mam mozilleGrin)
SUZUKI KATANA WR 1998r. stumpf
70mm

Tun mech.
~Yasuni R BlackEdition
~wariator Hebo NG
~seryjne nie blokowane przełożenia (~13,8)Cool
~pasek Malossi Special Belt
~stożek TNT
~dysza: 80
~rolki: Stage6 4,3g
~centralna +30% TopRacing
~sprzęgła niebieskie Hebo
~króciec 19 wypolerowany
~i....oczywiście 0 blokad

opt.
~lampa Revo Lexus Style
~przedłużka IGM 25mm
~przyciemnione kierunki
~stopka boczna Buzzetti
~aaa i podstawa...niebieskie diody w soczewkachGrin



~..::v-max: 95km/h::..

http://www.bikepics.com/members/daniez/


CZARTER jachtów!!! O terminy na ggWink info na http://kliver.pl/


img8.imageshack.us/img8/4179/57507966.jpg

img338.imageshack.us/img338/5809/userbar730224.gif

img18.imageshack.us/img18/9148/23vgqacc.gif
 
www.suzuki-katana.pl
shaden
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 19-07-2009 14:55
Awatar


Stały bywalec


Postów: 404
Data rejestracji: 14.01.09
Pomógł: 1
Skąd: KlwZ.


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
czyli jednak jakoś się da bez wyjmowania silnika z ramy ? .. Grin
Tun:

~~Cylek POLINI for Race 70 ccm~~
~~wydech - Yasuni R~~
wariator - malossi multivar~~
~sprężyna centralna + 15% MK~~
~~spręzynki sprzęgła czerwone HEBO~~~
~~rolki polini 5 g~~~~
~~~przekładnia wtórna Polini 20/61 ~~
Ssanie ręczne Polini
(~8,5 obrotów dzwonem - 1 obrót kołem)
** przekładnia pierwotna Malossi ** -
***Łożysko korbowodu Hebo HQ srebrzone**
**Filtr powietrza Polini Air box 30 stopni ***

***dysza 90**
***Gazior Dell'orto 17,5mm**
Króciec (minarelli) 21 mm
~Pasek Polini kevlar~~
~~Zawór membranowy Stage6 VForce3 by Tassinari~~~

Optyka:

~~~ białe klosze - kruger (tylko kierunki) ~~
***Żarówka revo xenon HIR 5000k**
~~lampa revo lexus style~~
* lusterka STR8 F1 carbon ** -
~~ manetki - HEBO (czarno-szare) ~~~~
~~Gas box BGM~~
~~Śtopka boczna IGM ~~

v-max = 115 km/h



W najbliższym czasie:


(1. Przedłużka amortyzatora 4cm
(2 Sprzęgło hebo R
(3. Nowa guma tył + przód


The end ^_^
p.s. (tun zrobiony od zera ... wszystkie czesci zakupione u MIELOCHA )
 
www.opax.pl
Pietras
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 19-07-2009 15:02
Awatar


Mechanik


Postów: 1947
Data rejestracji: 04.06.08
Pomógł: 41
Skąd: Częstochowa


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
shaden napisał/a:
czyli jednak jakoś się da bez wyjmowania silnika z ramy ? .. Grin


Da sie ale to wedłóg mnei hardcore.

Dzięki Daniez ;]

I prosze o zamieszczenie na stronie Grin jesli mozna Grin
Edytowane przez Pietras dnia 19-07-2009 15:22
 
www-suzuki-katana.pl
Pietras
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 19-07-2009 15:56
Awatar


Mechanik


Postów: 1947
Data rejestracji: 04.06.08
Pomógł: 41
Skąd: Częstochowa


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Każdy robi jak uważa. To nie moja sprawa dałem taki a nie inny artykuł.
 
www-suzuki-katana.pl
Daniez
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 19-07-2009 17:24
Awatar


Znawca


Postów: 1184
Data rejestracji: 30.08.07
Pomógł: 13
Skąd: Węgorzewo (MAZURY)


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Temat przyklejony

Pietras...żeby art był na str. głównej to tam masz w swoim panelu strony jest opcja DODAJ...rozwiń ją i tam masz "dodaj artykuł" Jak dodasz to Kamil zatwierdzi i będzie wszystko ładnie na str. głównej widoczneWink


SUZUKI KATANA WR 1998r. stumpf
70mm

Tun mech.
~Yasuni R BlackEdition
~wariator Hebo NG
~seryjne nie blokowane przełożenia (~13,8)Cool
~pasek Malossi Special Belt
~stożek TNT
~dysza: 80
~rolki: Stage6 4,3g
~centralna +30% TopRacing
~sprzęgła niebieskie Hebo
~króciec 19 wypolerowany
~i....oczywiście 0 blokad

opt.
~lampa Revo Lexus Style
~przedłużka IGM 25mm
~przyciemnione kierunki
~stopka boczna Buzzetti
~aaa i podstawa...niebieskie diody w soczewkachGrin



~..::v-max: 95km/h::..

http://www.bikepics.com/members/daniez/


CZARTER jachtów!!! O terminy na ggWink info na http://kliver.pl/


img8.imageshack.us/img8/4179/57507966.jpg

img338.imageshack.us/img338/5809/userbar730224.gif

img18.imageshack.us/img18/9148/23vgqacc.gif
 
www.suzuki-katana.pl
Pietras
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 19-07-2009 17:28
Awatar


Mechanik


Postów: 1947
Data rejestracji: 04.06.08
Pomógł: 41
Skąd: Częstochowa


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Nom wiem , ale i tak jak Kamil sie pojawi na Gadu to mu to zapodam ..
 
www-suzuki-katana.pl
baziu_19
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 01-09-2009 19:16
Awatar


Znawca


Postów: 1076
Data rejestracji: 14.10.07
Pomógł: 11
Skąd: Namysłów


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Artykuł pełen podziwu, tylko mała literówka ma być-sworzeń, a nie "stworzeń".
Suzuki Katana Performance

Tuning:

..::Cylinder - Metrakit MK 50ccm::..

..::Wydech - Tecnigas NEXT R::..

..::Wariator - Malossi Multivar::..

..:: Płytki zaworu membranowego Hebo::..

..::Sprężyna centralna + 15%::..

..::Sprężynki sprzęgła HEBO (niebieskie)::..

..::rolki BGM 6g::..

~Niebieskie LED-y w soczewkach~


V-MAX - 70km/h
 
wiernyl
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 01-09-2009 20:52
Awatar


Stały bywalec


Postów: 343
Data rejestracji: 26.02.09
Pomógł: 11
Skąd: Tychy


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
ajak bedziecie wzucać to dopiszcie żeby dokrecac rownomiernie wszystkie srobki przy głowicy i po przekatnej
SUZUKI KATANA WERSJA WR 2003r
 
jangcy
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2009 15:42
Awatar

Nowy


Postów: 19
Data rejestracji: 27.10.09
Pomógł: 0
Skąd: York


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Witam
Bardzo pomocny ten opis...jak moze ktos zauwazyl w temacie "problem z tłumikiem" pisalem ze koledze pękło mocowanie wydechu....postanowilismy zrobic to samemu, jako ze chłopina poczciwa, ale z kasa krucho, to nie oddał do mechanika, pozatym w samochodzie robie wszystko (prawie) sam wiec powinno sie i tu udac. Przeczytalem opis i postanowilem ze mu pomoge. Dzis, zanim jeszcze doslismy zestaw (cylinder, tlok itp itd) postanowilismy sobie rozkrecic co sie da.
Acha, dodam ze to Katana chłodzona woda, wiec moze jak skoncze to wysle dodatek do tego opisu.
Rozlaczanie wezy,kabelkow, amorka, hamulca poszło całkiem dobrze, ale zatrzymalem sie na rozlaczeniu silka. Chodzi o rozlaczenie tego wahacza.
(patrz fotka)
img266.imageshack.us/img266/7142/bikepics1682777800.jpg
Odkreciłem nakretke, ale teraz prosze o pomoc.
Czy tą długą śrubę mam wybijać czy wykrecic od drugiej strony?
to wazna rzecz, a nie chciałem w nią nawalać młotkiem jesli jest gwint....
Czy macie na to jakis sposób? Podwazenie ramy itp??

I jeszcze jedno pytanie...jak wykrecilem nakretke(taki kapture) linki gazu to wyszla mi jakby tuleja (walec naciety wzdłuż) z iglicą i sprezynka w srodku. Linka nie wykazywała chęci łatwego demontazu, wiec zostawilem to osłaniajac całosc w bezpieczny sposób. Zabezpieczyłem takze gaznik, bo teraz widac całe flaki....czy to normalne? czy na cos zwrocic uwage jak beda to składał??
Prosze o pomocSmile
Edytowane przez jangcy dnia 07-11-2009 15:45
img269.imageshack.us/img269/3411/pandaavatarwide.jpg - czy ktos widzial takie cuda...
suwaczki.maluchy.pl/li-36169.png
 
Pietras
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2009 21:20
Awatar


Mechanik


Postów: 1947
Data rejestracji: 04.06.08
Pomógł: 41
Skąd: Częstochowa


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Śmiało możesz wybić nie ma tam gwintu , co do gaźnika możesz to tak zostawić , nic się nie stanie.
 
www-suzuki-katana.pl
jangcy
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2009 02:03
Awatar

Nowy


Postów: 19
Data rejestracji: 27.10.09
Pomógł: 0
Skąd: York


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Dzieki...znacznie łatwiej jest cos robić jak czlowiek zna kierunek w ktorym ma sie poruszaćSmile
img269.imageshack.us/img269/3411/pandaavatarwide.jpg - czy ktos widzial takie cuda...
suwaczki.maluchy.pl/li-36169.png
 
jangcy
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 22-11-2009 20:21
Awatar

Nowy


Postów: 19
Data rejestracji: 27.10.09
Pomógł: 0
Skąd: York


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Witam.....z braku czasu i pomysli przy dostarczeniu nowego cylindra dopiero zabrałem sie z kolega za wymiane...
nie moglem poradzic sobie z rozlaczenie napedu od ramy, w koncu rozlaczyłem na nastepnym łaczeniu, tym metalowym a nie aluminiowym, to aluminiowe to chyba jakis układ co sie nie wybija sruby (jednak) ale mniejsza o to....
mam pytanie!!
Jak zdjałem stary tłok to zauwazylem (a jestem pewny ze nic mi nie spadło na podłoge) ze nie ma jednego pinu w łozysku igiełkowym na sworzniu.
Zadzwoniłem nawet do taty, ktory jest mechanikiem maszym i motorami tez jezdził, powiedział ze mozna tak zlozyc jesli wczensniej nie bylo.
Czasem nie ma wszyskich bo by było za ciasno....i sam nie wiem....jeszcze całosci nie złozyłem wiec móglbym je dokupic...ale czy trzeba....luzu nie czuc, wsio sie ładnie złozylo, na 99% tak było przedtem i na 99% nikt tego wczesniej nie ruszal...
Co radzicie...zostawic?
img269.imageshack.us/img269/3411/pandaavatarwide.jpg - czy ktos widzial takie cuda...
suwaczki.maluchy.pl/li-36169.png
 
vortex
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 22-11-2009 20:40
Awatar


Znawca


Postów: 885
Data rejestracji: 22.08.09
Pomógł: 33
Skąd: Rybnik


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
wymien lepiej poniewaz gdy masz jednego mniej to podczas mocnej kompresji lub gdy zaleje ci cyl benzyną i zrobi sie opur moze ci pogiąć łożysko lepiej kup to nie jest drogi koszt a masz pewnosć
suzuki katana w tuningu Grin zapraszam na mój post Katanka Vortexa Lubisz to suko? Pamietaj!!! nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika
 
Kamilksc
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 22-11-2009 20:48
Awatar


Doradca


Postów: 641
Data rejestracji: 26.08.09
Pomógł: 16
Skąd: Okolice Krakowa


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
są lepsze sposoby na założenie pierścieni na tłoka i można to zrobić samemu !!! Zrobię foty to dodam !!

NIE POMAGAM NA GG!! OD POMOCY JEST FORUM!!



img832.imageshack.us/img832/1328/tylec.jpg
 
Baton
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 22-11-2009 21:39
Awatar


Znawca


Postów: 991
Data rejestracji: 01.03.09
Pomógł: 42
Skąd: Dobczyce k.KRAKÓW


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Wymień bo jak się posypie to narobi strasznego sajgonu.
:: Suzuki Zillion 00'

:: Derbi Senda SM 04'

:: Cagiva Super City 125 SM


motoklub.malopolska.pl

Zapraszam na PJ:
http://www.polska...me,R/31782

Bikepics:
http://bikepics.c...rs/baton7/

Pozdrawiam starą ekipę ;D
 
motoklub.malopolska.pl
jangcy
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 22-11-2009 22:24
Awatar

Nowy


Postów: 19
Data rejestracji: 27.10.09
Pomógł: 0
Skąd: York


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
OK....to chyba wymienie...
PS Moze dlatego sworzen wyszedl po pchnieciu palcem, skoro brakowalo jednego pinu (szpilki) to luzno siedziało....a czy nie bedzie wtedy zaciasno?
PS
Pierscienie załozylem w dwoch i poszlo...
img269.imageshack.us/img269/3411/pandaavatarwide.jpg - czy ktos widzial takie cuda...
suwaczki.maluchy.pl/li-36169.png
 
Baton
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 23-11-2009 07:34
Awatar


Znawca


Postów: 991
Data rejestracji: 01.03.09
Pomógł: 42
Skąd: Dobczyce k.KRAKÓW


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Za ciasno nie bo fabryka tak dała i w każdym motorku działa.
:: Suzuki Zillion 00'

:: Derbi Senda SM 04'

:: Cagiva Super City 125 SM


motoklub.malopolska.pl

Zapraszam na PJ:
http://www.polska...me,R/31782

Bikepics:
http://bikepics.c...rs/baton7/

Pozdrawiam starą ekipę ;D
 
motoklub.malopolska.pl
jangcy
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2009 21:44
Awatar

Nowy


Postów: 19
Data rejestracji: 27.10.09
Pomógł: 0
Skąd: York


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
chyba nie mam szczescia z tym motorkiemSmile
Z racji tego ze robimy go w soboty, bo tygodniu nie mam czasu, a wszystko stoi w pracy, gdzie ja pracuje tylko w sobote, takze sprawa idzie powoli...
Kupilem łożysko szpilkowe, zmienilem, poszlo szybko, nawet zawleczke założyłem w minute (poprzednio 10minSmile
I zacząłem skrecac cylinder...
poniewaz chciałem mieć pewnosc ze dobrze dokrece sruby, a mam akurat klucz ze skalą, to musialem odkrecic obudowe termostatu (to katana na ciecz) no i ukreciłem srubke malutkim imbusem!! nie wiem z czego byla zrobiona....pekła zanim zdarzyłem pomyślec, zeby mocniej przycisnacSad, ale mysle- OK rozwierci sie na nakretke, bo jest dostep....
zaczelem skrecac cylinder....jade równomiernie po przekątnej, jak w opisie...jak juz pojawił sie opór to zalożylem klucz dynanometryczny...i co?!! jedna sruba zacisnęła na 15 a 3 (lub dwie) padły przy 10....załamałem sie troche.
Okazalo sie ze albo w nakretkach albo na szpilakch poszedl gwint, dobrze ze nie po drugiej stronie....udalo mi sie je wyjac i teraz doradźcie!!
- czy kupie nowe szpilki?
- czy tez je obrocic i te z uszkodzonym gwintem w jednym miejscu wkrecic w "blok"
- czy teraz musze kupic nowa uszczelke górna, te aluminową? niby nowa, ale juz ja troche wyprostowalem....co prawda nie udalo mi sie jej docisnac z maksymalną siła....myslicie ze jak załoze z nowymi szpilkami i nakretkami to nie pusci??
Teraz chyba dokrece recznie i tylko sprawdze czy rowno poszlo....bo az sie boje....jak robiłem UPG w aucie to miałem wiecej szczescia....ach....

img269.imageshack.us/img269/3411/pandaavatarwide.jpg - czy ktos widzial takie cuda...
suwaczki.maluchy.pl/li-36169.png
 
Przeskocz do forum:
Can't open file: 'fusion_forum_observer.MYI'. (errno: 145)Can't open file: 'fusion_forum_observer.MYI'. (errno: 145)Can't open file: 'fusion_forum_observer.MYI'. (errno: 145)
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ankieta
Jaką wersje katany posiadasz?





Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

07/05/2023 22:25
Z sentymentu zaglądam co kilka lat, ale cóż tu więcej robić, niż powspominać Wink

09/04/2023 13:17
Szkoda, że te forum tak ucichło, a nowych użytkowników nie ma Sad

10/10/2021 09:42
Kolejne odwiedziny forum po długim czasie, wszystkie Katanki już po złomach czy co ? Grin Ja się za swoją chyba zabieram od nowa.

24/08/2021 12:17
Jak dawno mnie tu nie było xd

11/05/2021 21:02
taaak Smile

26/03/2021 16:02
Witam witam, uczęszcza ktoś tu jeszcze? Smile

22/09/2020 08:52
... dawno leży

22/09/2020 08:52
Też mi się zebrało na sentyment... Podziwiam Kamil, że dalej utrzymujesz domenę ;] W sumie trochę wiedzy o tych skuterkach tutaj jest, pytanie jak długo będą ludzie z tego korzystać, bo produkcja już

17/06/2020 12:24
A ja mam wciąż katane I śmigam nią do pracy.

17/05/2020 10:53
Pozdrawiam starą ekipe !! Kupiłem katane na dojazdy do pracy i zajrzałem tutaj z ciekawości. Byłem kiedyś moderatorem na tym forum Grin Rejestracja w 2007 roku Cool

Statystyki